Ev-Dish

martie 15, 2018

Santorini – o locatie de vizitat

Post by Isabella

Santorini nu este o locatie din Italia, cum te poate duce numele, ci este o destinatie minunata din Grecia,  o insula din Marea Egee, care are un vulcan activ, ce nu e la vedere bineinteles, ca altfel e posibil sa te sperie aceasta imagine. Ne-am dorit de ceva timp sa ajungem aici, este un rasfat pentru intreaga fiinta, te cuprinde si te invaluie cu frumusetea ei, un amestec deosebit intre albastrul bisericutelor si albul imaculat al caselor. Dupa cum se zice Santorini este locul cu mai multe biserici decat case, cu mai mult vin decat apa si cu mai multi magari decat barbati. Nu voi parcurge istoria acestei locatii, urmaresc sa va impartasesc o experienta traita cu partenerul de viata.

Ne-am cazat intr-un hotel situat in statiunea Kamari, destul de aproape de aeroport,  unde aterizau la un moment dat cate 3 avioane pe ora. Nu le-am cronometrat eu ci sotul. J  Le-am vazut, le-am pozat, le-am simtit vibratiile puternice. Sunt creatii ingenioase dar nu pot zice ca e placut sa le auzi noaptea cand te odihnesti si trec deasupra ta. Eu am reusit sa dorm fara probleme dar sotul si-a umplut urechile cu vata, pentru a diminua din zgomotul puternic. 😀 Ce mai conta asta cand poti sa te bucuri in rest de atmosfera placuta, generosul soare,  oamenii de calitate, mancarea gustoasa si vinurile extraordinare ?

Statiunea Kamari, are o plaja acoperita cu pietris negru, hotelurile au sezlonguri unde te poti relaxa si petrece un timp nemaipomenit pe insula indragostitilor, o desfatare, o eliberare din viata aglomerata si plina de stres si agitatie. Ne-am imprietenit cu un ospatar foarte simpatic din Grecia, inca din prima seara. Ne-a raspuns multor curiozitati din acel loc. Una din ele ar fi obiceiurile chinezoaicelor de a veni pe aceasta insula si de a umbla pe plaje imbracate in rochii de mireasa, pentru a le aduce noroc in gasirea partenerului de viata,ce e drept pare cam ciudat sa le vezi la micul dejun aranjate astfel, dar respect traditia lor. Sa le aduca noroc, daca tot isi doresc cu asa foc ! 🙂 Tot de la dansul am aflat in prima seara,  in care faceam cunostinta cu specificul locului, de  preparatele lor grecesti, cum ar fi branza la gratar  denumita saganaki, salatele de vinete servite cu paine prajita, vestitul lor sos tzatziki. Tot atunci am servit un ouzo si o bautura denumita de ei rachie. Nu cred ca se scrie asa, dar asa s-a exprimat. In orice caz seamana cu tuica noastra.

Diminetile, dupa micul dejun, le petreceam pe plaje sau alegeeam activitatile din acel loc. Am preferat sa mergem in excursii organizate cu grupul. Astfel am vizitat plaja Mylopotas de pe insula Ios, cu nisip galben si apa de o culoare turcoaz, foarte frumoasa. Am mai fost la plaja neamenajata, de culoare rosie, cu un peisaj impresionant, un contrast intre frumos si dramatic. Am mai facut cunostinta cu vinurile locului, printre care mi-a ramas in minte aroma puternica, dar foarte dulce a vinului Vinsanto facut de cea mai vestita familie din acel loc, Koutsoyannopoulos. Ce sa zic ? A fost un paradis al vinurilor, am degustat in aceasta crama ceva deosebit, va recomand sa vizitati cand ajungeti.

Am ajuns si in locul de mult trecut in check list si anume: satul Oia, unde am asteptat apusul soarelui. Intr-adevar dupa cum se zice este cel mai frumos apus din intreaga lume, se vede unic, te simti rasfatat sa te afli atunci in acel loc, este cel pe care trebuie sa il vezi macar o data in viata. Se aduna multi curiosi sa il vada, va trebui sa te strecori printre multime, sa iti gasesti un loc cat mai bun in fata. Se pare ca multi turisti isi trec pe lista aceasta atractie.

Dupa cum ne-am obisnuit in fiecare concediu, am facut din nou scuba-diving intr-una din zile si aici. Cu fiecare scufundare devii constient de alte frumuseti care te inconjoara sub apa, plutesti si respiri odata cu pestii, Pe mine unul m-a surprins ca am reusit sa fac o astfel de activitate, desi nu sunt o persoana dornica de adrenalina. Culoarea deosebita a marii te invaluie cu o aura si cu un pozitivism molipsitor.

In fiecare seara am servit masa la un alt restaurant. Nu au lipsit in nici o zi fructele de mare, pestele si bineinteles, vinul roze. Sunt foarte ospitalieri, incearca cu diferite tertipuri sa te convinga sa alegi locatia lor. Meniurile sunt la vedere, chiar de pe alee, ai poze, vezi preturile la fiecare si iti dai seama daca te atrage sau nu.

Cu cat vizitezi mai multe locuri din lumea asta intreaga, cu atat acumulezi experiente noi,  iti incarci sufletul cu bucurie si pace interioara. Asta simt ca se intampla datorita faptului ca te rasfeti si iti permiti sa faci cat mai mult din ce iti place. Calatoriile iti aduc linistea, pacea, satisfactia ca meriti ceva minunat dupa ce ai muncit, ai tras pentru tine sau pentru firma la care lucrezi.

Daca macar cat de putin aceste trairi, explicate pe scurt, v-au facut sa alegeti aceasta splendida locatie, pot spune ca sunt incantata ca am reusit sa va starnesc curiozitatea.

Sa calatorim mai mult, sa invatam sa zambim indiferent de ce avem in viata noastra, sa ne bucuram de tot ce ne ofera natura si viata !

Cu sinceritate si deschidere catre ce e bun si inaltator,